Wednesday, June 10, 2015

Teley MAB no. 585

Wednesday, June 10, 2015 |

Teley MAB no. 585
Isnin, 8hb Jun 2015
Tel. no. 03-22722687
Salam sejahtera,
Terdapat 3 pengumuman baharu dan 2 pengumuman lama,
Pengumuman 1: Terkini tentang GST.
Orang-orang buta yang ingin membeli barang-barang braille dari Kedai Jualan, haruslah membawa bersama 1 keping salinan fotostat Kad OKU atau anda boleh membuat salinan fotostat Kad OKU di dalam perpustakaan dengan harga 10 sen bagi setiap keping.
Promosi jualan akan berakhir pada 30hb Jun, dengan papan permainan, kertas-kertas dan goal ball pada harga yang istimewa.
Satu model jam key chain terbaharu boleh didapati dengan ciri-ciri penjimatan bateri dan isyarat jam loceng.
Announcement 2: Bagaimana untuk membeli secara dalam talian.
Terdapat satu program komputer yang boleh menolong orang buta untuk membuat pembelian secara dalam talian. 5 tempat masih boleh didapati untuk 5 orang buta bagi menjalani latihan. Mereka yang berminat, sila hubungi Chitra di samb. 129.
Pengumuman 3: Reality process for living and tools to reclaim. The joy of fulfilling life.
Bicara ini akan diadakan pada hari Selasa, 23hb Jun dari jam 7.30 petang di HGH Convention Centre, Jalan Sentul. Antara jurucakapnya adalah Jayanthi, Pengarah Eropah bagi World Spiritual University dan Tan Sri Joseph Kurup, Menteri di Jabatan Perdana Menteri dengan penampilan istimewa oleh DJ Dave. Mereka yang berminat, sila pergi ke tempat itu sendiri.
Pengumuman 4: Acara Penerokaan Brickfields.
Acara ini dianjurkan oleh Badan Warisan Malaysia pada hari Sabtu, 12hb Jun dari jam 8.30 pagi hingga 12.30 tengah hari. Semua orang mesti berkumpul di Kompleks MAB pada jam 8.00 pagi. Orang buta dijemput hadir dan boleh berdaftar dengan Subra di talian 22722677.
Pengumuman 5: Battle of the bands.
MAB dan PETRONITA akan menganjurkan battle of the bands pada hari Sabtu 12hb September. Semua orang buta dijemput untuk mengambil bahagian. Yuran sebanyak RM50.00 bagi setiap band. Borang permohonan boleh didapati di meja resepsi dan tarikh tutup adalah pada 10hb Ogos. Untuk maklumat lanjut, sila hubungi Fairuz di samb 136.
Terima kasih
Ikhlas,
En. Godfrey Ooi.
Teley MAB no. 585
Monday, 8th June 2015
Tel. no. 03-22722687
Hello friends,
There are 3 new and 2 old announcements,
Announcement 1: GST update.
Blind persons wanting to buy braille items from the Sales Shop, must bring along a Photostat copy of the OKU Card or you could produce your OKU card Photostat at at the library for 10 cents per piece. Promotional sales will end on 30th June with board games, papers and goal ball at special prices. A new model of the keychain clock is available with the battery saving features and alarm signal.
Announcement 2: How to shop online.
There is a computer program that can help the blind to do shopping online. 5 places are available for 5 blind persons to undergo training. Those interested, please call Chitra at ext. 129.
Announcement 3: Reality process for living and tools to reclaim. The joy of fulfilling life.
This talk will be on Tuesday, 23rd June at 7.30 pm at The HGH Convention Centre, Jalan Sentul. The speakers are Jayanthi, European Director of The World Spiritual University and Tan Sri Joseph Kurup, Minister of the PM’s Department with a special appearance by DJ Dave. Those interested, please make your own way to the centre.
Announcement 4: Discover Brickfields Event.
This will be organized by Badan Warisan Malaysia on Saturday, 12th June from 8.30 am to 12.30 pm. All should assemble at Kompleks MAB by 8.00 am. The blind are invited and can register with Subra at 22722677.
Announcement 5: Battle of the bands.
MAB and PETRONITA will be organizing the battle of the bands on Saturday, 12th September. All the blind are invited to take part. The fee is RM50.00 per band. Application forms are available at the reception desk and the closing date is on 10th August. For more info, please call Fairuz at ext. 136.
Thank you,
Regards,
Mr. Godfrey Ooi.



Related Posts



0 comments:

Post a Comment

Statistik

Perhatian kepada pengunjung blog Suara Oku..

Blog ini adalah bertujuan untuk memberi informasi terkini dan memperjuangkan nasib Orang Kelainan Upaya(OKU) di Malaysia.

Justeru itu pihak blog memohon jasa baik pengunjung untuk menyumbang sebarang informasi berkenaan kempen,artikel dan apa sahaja yang melibatkan OKU.
Pihak blog juga ingin mengajak rakan-rakan di luar yang berminat untuk menulis mengenai OKU untuk menyertai kami terutamanya daripada golongan OKU sendiri.
Pihak blog juga amat menghargai sekiranya rakan-rakan membuat pautan blog ini di blog anda.

Sebarang pertanyaan dan cadangan silalah email pada :
suaraoku@gmail.com.
-Terima Kasih-

"Bukan Wang Yang Ku Pinta, Cuma Secebis Perhatian "

OKU'S Supporter Blogger

OKU'S Supporter Blogger

Pandangan Anda


ShoutMix chat widget

Followers

 
Copyright © Suara OKU | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog