Tuesday, November 20, 2018

TeleyMAB isnin, 19 November 2018.

Tuesday, November 20, 2018 |

Tele MAB no. 763
Isnin, 19 November 2018
No. tel.: 03-22722687

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Terdapat 5 pengumuman baharu,

1.    Pertandingan Membaca Braille NCBM.

Para OKU Penglihatan dari 5 ahli pertubuhan NCBM dijemput untuk menyertai Pertandingan Membaca Braille pada hari Jumaat, 30 November di Dewan MAB, bermula 9.30 pagi. 4 kategori adalah 24 tahun dan ke bawah (bacaan Braille Melayu dan Inggeris) dan 25 tahun dan ke atas (Bacaan Braille Melayu dan Inggeris). Sila berdaftar dengan organisasi anda masing-masing, berikan nama dan bilangan orang yang menyertai.

2.    Persekutuan BCF.

Ia akan diadakan pada hari Ahad, 24 November, 2.30 petang di Dewan MAB. Makan malam akan dihidangkan dan semua orang bukan Islam dijemput hadir. Sila berdaftar dengan En, Eugene Ng di 019-3237780.

3.    Bantuan Biasiswa Persekolahan SBM.

Kanak-kanak yang menerima Bantuan Biasiswa Persekolahan SBM boleh pergi ke Pejabat SBM KL/Selangor pada hari Sabtu, 24 November, 9.00 pagi hingga 1.00 petang. Terdapat 2 orang kerani sekarang yang sedang melayani di Pejabat SBM KL/Selangor. Jadi, pejabat itu boleh dibuka pada setiap hari Sabtu.

4.    Terkini Imbasan Mammogram dan Pap Smear bagi para wanita, 40 tahun dan ke atas.

Program ini akan diadakan pada hari Sabtu, 24 November di Persatuan Kanser Kebangsaan. Pengangkutan akan meninggalkan MAB pukul 9.00 pagi. Tempat-tempat kosong masih boleh didapati. Sila cepat dan berdaftar dengan Penyambut Tetamu.

5.    Di sini, ada sebuah Buku Braille Bahasa Inggeris untuk dibaca.

Tajuknya adalah The Gardens of Kyoto oleh K. Walbert dalam 2 jilid. Cerita ini berasaskan sebuah cerita rakyat tentang beberapa ekor tikus yang melancong di dalam dua buah kapal bagi menyelamatkan diri dari kelaparan di Nagasaki dan Tatsuma dan bagaimana mereka terjun ke dalam laut. Untuk meminjam buku ini, sila hubungi Cik Lynette di samb. 150.

Terima kasih,

Ikhlas,
En. Godfrey Ooi.
Cik Roslina Mohamed.

Tele MAB no. 763
Monday, 19 November 2018
Tel. no.: 03-22722687

Hello friends,

There are 5 new announcements,

1.    NCBM Braille Reading Competition.

Blind persons from the 5 member organization of NCBM are invited to take part in The Braille Reading Competition on Friday, 30 November at The MAB Hall, starting 9.30 am. The four categories are 24 years and below (Malay and English Braille Reading) and 25 years and above (Malay and English Braille Reading). Please register with your respective organisation, giving name and no. of people joining.

2.    BCF Fellowship.

This will be on Sunday, 24 November, 2.30 pm at The MAB Hall. Dinner will be served and all non-Muslims blind are invited. Please register with Mr. Eugene Ng at 019-3237780.

3.    SBM Education Scholarship assistance.

Children who are recipients of The SBM Educational Scholarship Assistance can go to The SBM KL/Selangor Office on Saturday, 24 November, 9.00 am to 1.00 pm. There are now 2 clerks serving at The SBM KL/Selangor Office. So, the office can be opened on Saturdays.

4.    Mammogram and Pap Smear Screening for ladies, 40 years and above update.

This will be on Saturday, 24 November at The National Cancer Society. Transport will leave MAB at 9.00 am. Places are still available. Please hurry and register with the receptionist.

5.    Here’s an English Braille book to read.

The title is The Gardens of Kyoto by K. Walbert in 2 volumes. This story is based on a Japanese Folktale about some rats travelling in two ships to escape starvation in Nagasaki and Tatsuma and how they jumped into the sea. To borrow the book, please call Ms. Lynette at ext. 150.

Thank you,

Regards,
Mr. Godfrey Ooi.
Ms, Roslina Mohamed.



Related Posts



0 comments:

Post a Comment

Statistik

Perhatian kepada pengunjung blog Suara Oku..

Blog ini adalah bertujuan untuk memberi informasi terkini dan memperjuangkan nasib Orang Kelainan Upaya(OKU) di Malaysia.

Justeru itu pihak blog memohon jasa baik pengunjung untuk menyumbang sebarang informasi berkenaan kempen,artikel dan apa sahaja yang melibatkan OKU.
Pihak blog juga ingin mengajak rakan-rakan di luar yang berminat untuk menulis mengenai OKU untuk menyertai kami terutamanya daripada golongan OKU sendiri.
Pihak blog juga amat menghargai sekiranya rakan-rakan membuat pautan blog ini di blog anda.

Sebarang pertanyaan dan cadangan silalah email pada :
suaraoku@gmail.com.
-Terima Kasih-

"Bukan Wang Yang Ku Pinta, Cuma Secebis Perhatian "

OKU'S Supporter Blogger

OKU'S Supporter Blogger

Pandangan Anda


ShoutMix chat widget

Followers

 
Copyright © Suara OKU | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog