Friday, April 24, 2009

Tiga sahabat OKU tak lepas peluang

Friday, April 24, 2009 |
Berita Harian Online

Tiga sahabat OKU tak lepas peluang




JOHOR BAHRU: Minggu Saham Amanah Malaysia (MSAM) 2009 yang masuk hari keenam semalam menyaksikan pengunjung terus memberi sambutan kepada program yang diatur, dengan menerima kunjungan pelbagai peringkat masyarakat termasuk warga emas.


Mohamed Ibrahim, 58, dari Besut, Terengganu, tiba di Johor Bahru semalam untuk bersama menikmati kemeriahan MSAM 2009 yang diadakan di Padang B, Plaza Angsana.


Beliau yang lebih mesra dengan panggilan Pak Mat dan sangat dikenali sebahagian kakitangan PNB, hadir di hampir semua MSAM, kecuali di Alor Setar, Kedah pada 2002.


"Saya sampai di Johor Bahru awal pagi dengan menaiki kereta api dari Stesen Tanah Merah, Kelantan kira-kira jam 9.00 malam dan bercadang untuk berada di Johor Bahru selama tiga hari, semata-mata untuk mengunjungi MSAM 2009," katanya ketika ditemui di tapak MSAM 2009, di sini, semalam.


Beliau berharap akan mengambil bahagian dalam pelbagai peraduan yang dianjurkan pada pameran yang akan berakhir Isnin ini, sambil berharap agar dapat memenangi sekurang-kurangnya sebuah daripada 16 motosikal yang ditawarkan kepada pemenang ke pameran itu.


"Tiap-tiap tahun saya hantar penyertaan, tapi nampaknya belum ada rezeki lagi. Mungkin slogan yang saya sertakan tidak sesuai pada peringkat pemilihan," katanya sambil menambah selagi ada penganjuran MSAM, beliau akan cuba sedaya upaya untuk menghadirkan diri.


Sementara itu, tiga sahabat yang juga warga emas cacat penglihatan, turut tidak melepaskan peluang menyertai MSAM 2009 itu.


Sukor Haron, 60, Sa'ain Rasidi, 59, dan Yaakob Masek, 61, singgah ke tapak pameran menaiki teksi dari kediaman mereka di Asrama Persatuan Orang Cacat Johor Bahru.


Ketiga-tiga sahabat yang mencari rezeki bermain muzik di pasar malam di bandar raya selatan tanah air itu juga adalah pelabur Amanah Saham Bumiputera (ASB) yang sudah membuka akaun berkenaan sejak awal 1980-an.
Yang benar,
Teratai Layu Di Tasik Madu.
Senarai e-mel:  http://groups.google.com.my/group/komuniti_oku
Blog:  http://www.sedinginsalju.blogspot.com/
dan
http://www.suaraoku.blogspot.com/
Windows Live Messenger: blind_boy007@live.com.my
Yahoo messenger: puteri_kencana_dewi1@yahoo.com.my
Skype: teddybear510


Related Posts



0 comments:

Post a Comment

Statistik

Perhatian kepada pengunjung blog Suara Oku..

Blog ini adalah bertujuan untuk memberi informasi terkini dan memperjuangkan nasib Orang Kelainan Upaya(OKU) di Malaysia.

Justeru itu pihak blog memohon jasa baik pengunjung untuk menyumbang sebarang informasi berkenaan kempen,artikel dan apa sahaja yang melibatkan OKU.
Pihak blog juga ingin mengajak rakan-rakan di luar yang berminat untuk menulis mengenai OKU untuk menyertai kami terutamanya daripada golongan OKU sendiri.
Pihak blog juga amat menghargai sekiranya rakan-rakan membuat pautan blog ini di blog anda.

Sebarang pertanyaan dan cadangan silalah email pada :
suaraoku@gmail.com.
-Terima Kasih-

"Bukan Wang Yang Ku Pinta, Cuma Secebis Perhatian "

OKU'S Supporter Blogger

OKU'S Supporter Blogger

Pandangan Anda


ShoutMix chat widget

Followers

 
Copyright © Suara OKU | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog