Saturday, April 25, 2009

KEMUDAHAN OKU OLEH RAPIDPENANG

Saturday, April 25, 2009 |
Pada petang isnin yang lalu, kami telah sebulat suara untuk melihat lebih banyak kemudahan yang di sediakan untuk golongan oku di bandar Pulau Pinang ini. Kunjungan kami adalah ke tempat perkhimatan bas rapid yang terdapat berdekatan perlabuhan feri. Kami telah meminta kebenaran daripada pegawai yang bertugas pada petang itu untuk mengambil gambar dan bertanyakan tentang kemudahan yang di sediakan untuk oku. Ternyata perkhimatan bas Rapidpenang adalah memenuhi ciri-ciri untuk penumpang oku.

Inilah pegawai dan pemandu bas yang telah memberikan kerjasama kepada kami untuk bertanyakan tentang perkhimatan untuk pengguna oku.

Ini pula adalah gambar yang telah kami rakamkan untuk tatapan pelawat blog ini.....


Tempat duduk untuk golongan oku yang di khaskan dengan warna oren dan terdapat tanda di belakang tempat duduk ini sebagai tempat duduk orang kurang upaya.


Tempat duduk ini adalah terhad kepada 3 individu sahaja dan amat selesa kepada golongan oku yang menggunakan bas ini.


Keadaan bas yang luas akan memudahkan mereka untuk naik dan duduk di tempat yang di sediakan.

Inilah keadaan luar bas rapid yang sempat kami rakamkan. Pintu yang luas dan tempat naik yang rendah memudahkan semua pengguna yang menggunakan perkhimatan bas ini termasuk golongan oku.

Bas rapid yang memang banyak memberikan kemudahan dan keselesaan kepada penggunanya. Perkhimatan dan kemudahan yang di sediakan untuk golongan oku adalah yang terbaik daripada perkhimatan bas lain daripada apa yang kami perhatikan...jadi untuk anda semua,prihatinlah dengan nasib golongan oku....

Sumber : world of peoples with diabilities



Related Posts



0 comments:

Post a Comment

Statistik

Perhatian kepada pengunjung blog Suara Oku..

Blog ini adalah bertujuan untuk memberi informasi terkini dan memperjuangkan nasib Orang Kelainan Upaya(OKU) di Malaysia.

Justeru itu pihak blog memohon jasa baik pengunjung untuk menyumbang sebarang informasi berkenaan kempen,artikel dan apa sahaja yang melibatkan OKU.
Pihak blog juga ingin mengajak rakan-rakan di luar yang berminat untuk menulis mengenai OKU untuk menyertai kami terutamanya daripada golongan OKU sendiri.
Pihak blog juga amat menghargai sekiranya rakan-rakan membuat pautan blog ini di blog anda.

Sebarang pertanyaan dan cadangan silalah email pada :
suaraoku@gmail.com.
-Terima Kasih-

"Bukan Wang Yang Ku Pinta, Cuma Secebis Perhatian "

OKU'S Supporter Blogger

OKU'S Supporter Blogger

Pandangan Anda


ShoutMix chat widget

Followers

 
Copyright © Suara OKU | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog