Friday, November 2, 2012

jalur lebar

Friday, November 2, 2012 |

Sebagaimana yang diketahui umum sekarang, pihak penyedia perkhidmatan internet sedang berlumba-lumba menyediakan perkhidmatan jalur lebar berkelajuan tinggi kepada para pengguna dengan harga yang amat berpatutan kepada para pengguna.

Bagi para pengguna biasa, harga yang disediakan sudah tentu mampu dibayar oleh mereka. Tetapi, bagi para pengguna oku, harga pakej perkhidmatan jalur lebar dari sesuatu syarikat itu adakalanya amat membebankan.

Contohnya, perkhidmatan Unifi dari syarikat Tm. Untuk perkhidmatan berkelajuan 5 MBPS, harga yang ditawarkan ialah RM 149. Mungkin bagi orang normal, apalah sangat dengan RM 149 tu? Itu kan murah? Ya. memang benar, RM 149 tiada apa-apa bagi orang normal. Tetapi, bagi warga oku, RM 149, sangatlah besar. Ya, memang tidak dinafikan, ada juga oku yang gajinya beribu tiap bulan. Tetapi, berapa keratlah sangat orang oku yang bergaji sebesar itu? Mejoriti daripada golongan oku ni, gajinya kecil sahaja.

Dengan gaji yang kecil, golongan oku ini tidaklah mampu nak bayar harga perkhidmatan jalur lebar yang dikategorikan amat tinggi ini. Dan seperti yang kita sedia maklum, golongan oku ini, sudahlah payah nak bergerak ke sana, ke mari. Jadi, internet sajalah menjadi medeum bagi golongan oku seperti kami ini untuk berinteraksi antara satu sama lain.

Jadi di sini, saya, dengan rasa rendah diri, inginlah meminta kalau boleh, pihak TM supaya dapatlah memberikan satu harga khas bagi kami golongan oku ini supaya kami dapatlah menggunakan perkhidmatan Unifi dari TM ini. Seperti mana yang saya terangkan di atas, kami, golongan oku ini tidak mudah untuk bergerak dari satu tempat ke tempat yang lain. jadi, internetlah menjadi medeum kami golongan oku untuk berinteraksi dengan rakan-rakan oku yang lain dan juga rakan-rakan biasa. Semoga dengan penawaran harga khas oleh TM bagi golongan oku ini, dapatlah kami, golongan oku ini, sama-sama menikmati kemudahan jalur lebar yang telah disediakan oleh pihak TM.



Related Posts



1 comments:

Idavda said...

Salam tuan,

Terkini 20 NOV 2012, TM unifi menawarkan 5mpbs RM119, 10mbps RM149 & 20mbps RM159 utk OKU.Boleh mendapatkan maklumat lanjut di TMPoint terdekat.Tk

Post a Comment

Statistik

Perhatian kepada pengunjung blog Suara Oku..

Blog ini adalah bertujuan untuk memberi informasi terkini dan memperjuangkan nasib Orang Kelainan Upaya(OKU) di Malaysia.

Justeru itu pihak blog memohon jasa baik pengunjung untuk menyumbang sebarang informasi berkenaan kempen,artikel dan apa sahaja yang melibatkan OKU.
Pihak blog juga ingin mengajak rakan-rakan di luar yang berminat untuk menulis mengenai OKU untuk menyertai kami terutamanya daripada golongan OKU sendiri.
Pihak blog juga amat menghargai sekiranya rakan-rakan membuat pautan blog ini di blog anda.

Sebarang pertanyaan dan cadangan silalah email pada :
suaraoku@gmail.com.
-Terima Kasih-

"Bukan Wang Yang Ku Pinta, Cuma Secebis Perhatian "

OKU'S Supporter Blogger

OKU'S Supporter Blogger

Pandangan Anda


ShoutMix chat widget

Followers

 
Copyright © Suara OKU | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog