Tuesday, May 23, 2017

TELEY MAB no. 688.

Tuesday, May 23, 2017 |

TELEY MAB no. 688
Selasa, 23hb Mei 2017
No. tel.: 03-22722687

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Tedapat 4 pengumuman baharu,

1.    Terkini nyanyian bersama Inggeris.

Ia akan diadakan pada hari Sabtu, 27hb Mei dari pukul 1.30 hingga 4.30 petang di Pusat Warga Emas. OKU Penglihatan. Yuran sebanyak RM2.00 sahaja. Sila berdaftar dengan Cik Violet Kok di 22742576.

2.    Terkini permohonan perumahan DBKL.

Mereka yang mahu memohon perumahan dari DBKL, anda boleh dapatkan surat sokongan dari MAB. Sila bawa bersama dokumen-dokumen berikut: Salinan photostat Kad pengenalan, salinan photostat Kad OKU, bersama Kad Pengenalan dan Kad OKU pasangan anda, sijil kelahiran anak-anak anda dan surat tawaran dari DBKL. Untuk penjelasan, sila hubungi Cik Gayathri di samb. 297.

3.    Khidmat-khidmat sukarela.

Orang-orang OKU Penglihatan yang memerlukan khidmat-khidmat sukarela seperti pergi membeli-belah atau ke hospital, bacaan peribadi dan lain-lain, anda boleh hubungi Cik Manogayathri di Jabatan Kebajikan MAB di samb. 297. Anda perlu memberi sekurang-kurangnya notis 2 minggu bagi temujanji tersebut.

4.    Lawatan ke Betong, Thailand, dianjurkan oleh Kelab Warga Emas OKU Penglihatan, dengan kerjasama Persatuan Pemerkasaan OKU Penglihatan.

Ia akan diadakan dari 30hb Julai hingga 2hb Ogos (Ahad hingga Rabu). Yuran bagi ahli-ahli dan para sukarelawan adalah RM350.00 dan untuk bukan ahli adalah RM410.00. Yuran akan dikurangkan jika kita mendapat subsidi. Sila berikan nama anda kepada En. Subra di 22722677.

Terima kasih,

Ikhlas,
En. Godfrey Ooi
Cik Roslina Mohamed.

TELEY MAB no. 688
Tuesday, 23rd May 2017
Tel. no.: 03-22722687

Hello friends,

There are 4 new announcements.

1.    English sing along update.

This will be on Saturday, 27th May from 1.30 pm to 4.30 pm at The Elderly Blind Centre. The fee is RM2.00 only. Please register with Ms. Violet Kok at 22742576.

2.    Application for DBKL Housing update.

Those who need to apply for housing from DBKL, you can get a supporting letter from MAB. Please bring along the following documents: Photostat IC, Photostat OKU Card, plus IC and OKU Card of your spouse, birth certificates of your children and the offer letter from DBKL. For clarification, please call Ms. Gayathri at ext. 297.

3.    Voluntary services.

Blind persons requiring voluntary services like going shopping or to the hospital, personal reading, etc, you can contact Ms. Manogayathri at The MAB Welfare Department at ext. 297. You need to give at least 2 weeks notices for the appointment.

4.    Excursion to Betong, Thailand, organized by The Elderly Club, in collaboration with The Blind Empowerment Society.

This will be from 30th July to 2nd August (Sunday to Wednesday). The fee for members and volunteers is RM350.00 and for non-members is RM410.00. The fee may be reduced later if we get more subsidy. Please give your name to Mr. Subra at 22722677.

Thank you,

Regards,
Mr. Godfrey Ooi
Ms. Roslina Mohamed.



Related Posts



0 comments:

Post a Comment

Statistik

Perhatian kepada pengunjung blog Suara Oku..

Blog ini adalah bertujuan untuk memberi informasi terkini dan memperjuangkan nasib Orang Kelainan Upaya(OKU) di Malaysia.

Justeru itu pihak blog memohon jasa baik pengunjung untuk menyumbang sebarang informasi berkenaan kempen,artikel dan apa sahaja yang melibatkan OKU.
Pihak blog juga ingin mengajak rakan-rakan di luar yang berminat untuk menulis mengenai OKU untuk menyertai kami terutamanya daripada golongan OKU sendiri.
Pihak blog juga amat menghargai sekiranya rakan-rakan membuat pautan blog ini di blog anda.

Sebarang pertanyaan dan cadangan silalah email pada :
suaraoku@gmail.com.
-Terima Kasih-

"Bukan Wang Yang Ku Pinta, Cuma Secebis Perhatian "

OKU'S Supporter Blogger

OKU'S Supporter Blogger

Pandangan Anda


ShoutMix chat widget

Followers

 
Copyright © Suara OKU | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog