Thursday, January 24, 2019

Teley MAB Selasa, 22 Januari 2019.

Thursday, January 24, 2019 |

Tele MAB no. 771
Selasa, 22 Januari 2019
Tel. no.: 03-22722687

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Terdapat 4 pengumuman baharu, 1 pengumuman lama dan 1 pengumuman buku,

1.    Kem Perubatan di MAB.

Kem ini akan diadakan pada hari Sabtu, 23 Februari, 9.00 pagi hingga 3.00 petang. Program ini mengandungi ujian darah untuk gula, kolestrol, tekanan, ketinggian dan berat. Ditambah dengan pemeriksaan mata, derma darah, Ginekologi dan Obstetrik dan perbincangan tentang permakanan, pertolongan cemas dan bantuan kecemasan.. 50 orang OKU Penglihatan dijemput untuk pemacuan derma darah. Sila berikan nama dan no. kad pengenalan anda sebelun 24 Februari. Semua OKU Penglihatan, kawan-kawan dan saudara-mara dijemput hadir ke kem ini. Sila berdaftar dengan penyambut tetamu.

2.    Kaji selidik tentang aksesibiliti internet di kalangan OKU Penglihatan.

Kaji selidik ini akan dijalankan oleh para pelajar Universiti Sunway pada hari Sabtu, 26 Januari, 10.00 pagi hingga 2.00 petang di Kafeteria MAB. 50 orang OKU Penglihatan dijemput untuk mengambil bahagian. 3 hadiah telefon pintar akan diberikan. Sila berdaftar dengan penyambut tetamu.

3.    Laporan Tahunan MAB 2018.

Laporan ini sekarang boleh didapati di perpustakaan ini. Sila hubungi Cik Roslina di samb. 150.

4.    Sambutan Tahun Baharu Cina BCF.

Sambutan ini akan diadakan pada hari Ahad, 27 Januari, 2.30 petang di Dewan MAB. Makanan, beg cenderamata, ang pow dan hiburan akan disediakan. Semua IKU Penglihatan bukan Islam dijemput hadir. Sila hubungi En. Eugene di 019-3237780.

5.    Makan malam Persatuan DARMAM TAZHAI KAAKUM.

Makan malam ini akan diadakan pada hari Sabtu, 2 Februari di Dewan Orang Ramai Seremban Jaya, dengan penyampaian ang pow dan tongkat putih. 20 orang OKU Penglihatan India dijemput hadir. Bas akan meninggalkan MAB pukul 5.00 petang. Sila berdaftar dengan penyambut tetamu. Tarikh tutup ialah pada 25 Januari.

6.    Terdapat sebuah buku Braille baharu untuk dibaca.

Tajuknya adalah The Jungle Book, Book 2 dalam 4 jilid.

Terima kasih,

Ikhlas,
En. Godfrey Ooi
Cik Roslina Mohamed.

Tele MAB no. 771
Tuesday, 22 January 2019
Tel. no.: 03-22722687

Hello friends,

There are 4 new, 1old and 1 book announcements,

1.    Medical Camp in MAB.

This will be on Saturday, 23 February, 9.00 am to 3.00 pm. The program includes blood test for sugar, cholesterol, pressure, height and weight. Plus eye-screening, blood donation, Gynaecology and Obstetric and talk on nutrition on first aid and emergency aid. 50 blinds persons are invited for the blood donation drive. Please give your name and IC no. by 24 February. All the blind, friends and relatives are invited to the camp. Please register with the receptionist.

2.    Survey on internet accessibility among the blind.

This will be carried out by the students of Sunway University on Saturday, 26 January, 10.00 am to 2.00 pm at The MAB Cafeteria. 50 blind persons are invited to take part. 3 prizes of smartphones will be given. Please register with the receptionist.

3.    MAB Annual Report 2018.

This is now available in the library. Please call Ms. Roslina at ext. 150.

4.    BCF Chinese New Year Celebration.

This will be on Sunday, 27 January, 2.30 pm at The MAB Hall. Food, goodie bag, ang pow and entertainments will be provided. All the non-Muslims blind are invited. Please call Mr. Eugene at 019-3237780.

5.    Persatuan DARMAM TAZHAI KAAKUM Dinner.

This will be on Saturday, 2 February at Dewan Orang Ramai Seremban Jaya, with presentation of Ang pow and white canes. 20 Indian blind persons are invited. The bus will leave MAB at 5.00 pm. Please register with the receptionist. Closing date is on 25 January.

6.    There is a new Braille book to read.

The title is The Jungle Book, Book 2 in 4 volumes.

Thank you,

Regards,
Mr. Godfrey Ooi & Miss Roslina Mohamed.



Related Posts



0 comments:

Post a Comment

Statistik

Perhatian kepada pengunjung blog Suara Oku..

Blog ini adalah bertujuan untuk memberi informasi terkini dan memperjuangkan nasib Orang Kelainan Upaya(OKU) di Malaysia.

Justeru itu pihak blog memohon jasa baik pengunjung untuk menyumbang sebarang informasi berkenaan kempen,artikel dan apa sahaja yang melibatkan OKU.
Pihak blog juga ingin mengajak rakan-rakan di luar yang berminat untuk menulis mengenai OKU untuk menyertai kami terutamanya daripada golongan OKU sendiri.
Pihak blog juga amat menghargai sekiranya rakan-rakan membuat pautan blog ini di blog anda.

Sebarang pertanyaan dan cadangan silalah email pada :
suaraoku@gmail.com.
-Terima Kasih-

"Bukan Wang Yang Ku Pinta, Cuma Secebis Perhatian "

OKU'S Supporter Blogger

OKU'S Supporter Blogger

Pandangan Anda


ShoutMix chat widget

Followers

 
Copyright © Suara OKU | Powered by Blogger | Template by Blog Go Blog